Publikováno: 3. 1. 2014
| 2014
vás i v tomto roce bude oblažovat svými koány...
Publikováno: 1. 1. 2014
| 2014
Publikováno: 16. 12. 2013
| 2013
Svým čtenářům, přátelům a spolupracovníkům přejeme klidné a pokojné prožití vánočních svátků a všechno dobré do nového roku.
První číslo příštího ročníku vyjde v nové grafické úpravě 8. ledna 2014.
Publikováno: 12. 12. 2013
| 2013
Milan Ohnisko v něm rozpráví s básníkem Zdeňkem Volfem, Ivan Štampach píše o papeži Františkovi, Helena Šebestová zas o vzniku Arbesova romaneta
Newtonův mozek, otisknuty jsou tu též verše Jana Vilímka, Filipa Němečka a Aldy Merini a próza Jiřího Kratochvila či Lukáše Marvana
Publikováno: 12. 12. 2013
| 2013
Publikováno: 12. 12. 2013
| 2013
rozhovor Milana Ohniska s básníkem Zdeňkem Volfem o zážehovosti tradice, daru veselí i slz a o sdílení v jinakosti
Publikováno: 12. 12. 2013
| 2013
Moc římských imperátorů nebyla jištěna jen pretoriány. Byla i posvátná. Císař byl i nejvyšším náboženským hodnostářem s titulem
pontifex maximus. V republikánském Římě (od 5. století př. n. l.) byly politické a náboženské funkce odděleny. Císař Konstantin udělal před sedmi sty lety první kroky k postátnění křesťanské církve, i když Milánský reskript z roku 313 dává pouze v Říši svobodu všem vyznáním. O devět let později přenesl sídlo z Říma do Byzantia na březích Bosporského průlivu a jeho nástupci postupně přestali být pontifiky. Titulu a reálné moci se v opuštěném Římě chopili tamní biskupové. Pomocí padělaných dokumentů, mezi nimi
Konstantinovy donace, si připsali moc nad západní částí Říše. V návaznosti na to pak papež Řehoř VII. roku 1073 vydal
Papežský diktát (
Dictatus papae), v němž deklaruje, že pouze římský biskup může disponovat císařskými odznaky, že má právo sesadit císaře a pouze jemu musejí všechna světská knížata líbat nohy. Imperiální model církve byl završen. Papežům náležela nejvyšší moc duchovní i světská.
Publikováno: 12. 12. 2013
| 2013
Jan Vilímek (nar. 1979 ve Zlíně) vydal sbírky
Kardiopalmus (Archa, 2005) a
Povinnost snu (Kniha Zlín, 2010). Dále publikoval básně v časopisech
Host a
Prostor Zlín. V současnosti je postulantem Řádu menších bratří, františkánů (OFM). Pracuje jako ošetřovatel v hospicu sv. Alžběty.
Publikováno: 12. 12. 2013
| 2013
ukázka z prózy
Záblesky svobody Lukáše Marvana, kterou připravuje k vydání nakladatelství Druhé město
Publikováno: 12. 12. 2013
| 2013
recenze Milana Ohniska na posmrtně vydanou Magorovu sbírku
Publikováno: 28. 11. 2013
| 2013
Titulce vévodí odvážný portrét Igora Malijevského, aktéra rozhovoru Svatavy Antošové. Kromě toho najdete v novém čísle esej Jiřího Pechara
Avantgardy z pohledu současnosti, ukázku z připravované knihy Zdeňka Neubauera, osobitou studii Patrika Linharta o steampunku a četných jeho odnožích či nové verše Ondřeje Buddeuse a Pavly Vašíčkové.
Publikováno: 28. 11. 2013
| 2013
Publikováno: 28. 11. 2013
| 2013
Publikováno: 28. 11. 2013
| 2013
rozhovor Svatavy Antošové s Igorem Malijevským o Kostějích nesmrtelných, EKG a většině bez nadání
Publikováno: 28. 11. 2013
| 2013
Patriarcha Kirill přirovnal vystoupení dívčí kapely Pussy Riot k promluvám pekla. „Ďábel se na nás smál. […] Kapela, jejíž jméno ani nemohu vyslovit, věří v propagandu, sílu lží, internetu a médií, nic jiného.“ Patriarcha Kirill dále prohlásil, že jeho srdce „trhá smutek“, když i mezi těmi, kteří si říkají pravoslavní křesťané, jsou tací, kteří ospravedlňují toto rouhání a výsměch, marginalizují tuto ohavnost a snaží se ji interpretovat jako nějaký legrační vtip.
Publikováno: 28. 11. 2013
| 2013
Originálním návratem k poetice horrorových a imaginativních autorů XIX. a počátku XX. století je postmoderní žánr steampunk, fantastická a horrorově laděná prosa odehrávající se (především) ve století páry. Steampunk po svém přejímá motivy sci-fi literatury od prvních děl vědecké fikce po kyberpunk.
Publikováno: 28. 11. 2013
| 2013
vzpomínka Stanislava Dvorského
Publikováno: 28. 11. 2013
| 2013
recenze Vladislava Reisingera na novou básnickou sbírku Bohdana Chlíbce
Publikováno: 28. 11. 2013
| 2013
recenze Ladislava Zdeníka na novou básnickou sbírku Bohdana Chlíbce